onsdag 16. november 2011

Over Oslo


Foto: Arvid Nylund
 
Så falt det seg slik at mitt første blogginnlegg ble om ”Over Oslo”, min siste bok som kommer til din bokhandel i disse dager. Kanskje litt rart i en kystkulturblogg vil du si, men her er det mange godbiter for de som er opptatt av kyst og kystkultur – for Oslo er en viktig havneby med rik kystkultur, og det har jeg lagt stor vekt på i boka. På bildet ser dere min kone som har formgitt boken, og mannen i sort, det er meg. Teksten er skrevet av Oslokjenner Eirik Myhr, forordet er av Fabian Stang mens bildetekster og etterord er det jeg som står for, sammen med bildene da – og dette er fremfor alt en bildebok. Bildene er tatt fra helikopter, tårn, hustak og ellers alt som raver høyt over Oslo.
Det har blitt en stor bok med en fødselvekt på nesten 3 kg fordelt på 352 sider. Boken er utgitt på Nova forlag og har ISBN 978-82-92390-40-50, så da er årets julegaver i boks :-)

Her er noen av de salteste bildene fra boka. 

Alle Foto: Rune Nylund Larsen
 

Ingen kommentarer: